masturat

masturat

usaha atas iman

Friday, February 3, 2012

BERMAIN DENGAN PEMAKAIAN PURDAH

Assalamualaikum... Setelah hampir seminggu di rumah..macam2 yg jadi..terasa diri makin jauh dan hanyut..aku perlukan sokongan dan kekuatan..tiadalah aku mampu melakukan ketaatan dan tiada jua aku mampu mengelak penderhakaan kecuali hanya dengan pertolongan Allah Taala... apa yg mahu ditekankan dlm entri ni hanya anggapan yg salah tentang purdah dari mereka2 yg xpernah tahu untuk apa pakai purdah kerna mereka bukan pemakai purdah...mereka Cuma berhujah tentang sesuatu yg mereka tidak tahu..tentang sesuatu yg mereka xpernah buat dan xpernah alami... subhanAllah.. jika ini baik untukku.. kau mudhkan penghijrahanku... amin ya Allah..
PURDAH SELEBRITI....
Isu ni la yg sering hangat di perkatakan...arghh...jika di dengar lama2 memang akan cair semua taik telinga or akan terbakar cuping telinga n gegendang telinga pon mungkin akan pecah..aku pikir dunia sekarang sedang diserang ideologi2 dan cerita2 tentang purdah sedang pemakai purdah juga semakin ramai sejak kebelakangan ni...apa yg buat aku sgt2 tidak selesa ialah...
“mimi..tgk x cerita bla3...(drama ttg wanita bpurdah) ?? ”
“kenapa xpakai purdah yg macam dot3 (sorg selebriti) ? ”
“pakai purdah yg macam dia (selebriti) la cantik..pakai la mi..”
“pakai jela (mcm selebriti)..buat pe pikir pasal org lain..”
“sy terus tringat awak bila tgk cerita tu”Kalau kamu di tempat aku..apa yg kamu akan lakukan bila kamu di aju soalan2 dan idea2 yg xmasuk akal dan berlawanan dgn prinsip kamu..malah tekad kamu untuk berpurdah memang bukan seperti apa yg difikirkan mereka...motif??? apa motif mereka tanya kami (niqabis) soalan2 macam tu? Apakah kamu fikir dunia ini sgt perlu untuk buat cerita ttg org pakai purdah?? Utk apa?? Bela org pakai purdah?? Menampakkan org pakai purdah ni baik?? Bagi aku...drama2 or cerita2 itu tidak lain hanya memburukkan lagi imej niqabis..hnya mengaibkan niqabis...kerna apa?? Kerna mereka mencantikkan niqabis dlm cerita2 mereka....wahai teman niqabis sekalian...tidakkah kamu sedar keburukan dan aib di sebalik drama2 itu??
TABARRUJ !!! KAMU XKAN FAHAM NIQABIS SEBENAR TAKKAN TERMAKAN KATA2 ORANG DAN AKAN LARI DARI PUJIAN ORANG..PAKAI PURDAH BUKAN UNTUK DI LIHAT BAIK!! PAKAI PURDAH BUKAN UNTUK DILIHAT CANTIK!!! BUKAN ITU YG KAMI MAHU!! BUKAN TU YG KAMI NAK!! PAKAI PURDAH BUKAN UNTUK DI TONJOLKAN DALAM DRAMA DAN DIJADIKAN CERITA !!! MALAH KAMI SEBENARNYA SEDANG LARI DARI SEMUA TU!!



DUNIA SEDANG MEMANIPULASIKAN PEMAKAI PURDAH...


Apakah kamu fikir...isteri2 para anbia’ dulu2 yang berjilbab berniqab or berpurdah ini ditonjolkan kpd org ramai?? Bukankah mereka berhijab hanya kerna Allah Taala semata2?? Bukankah mereka berhijab kerna mahu menjaga maruah diri dan keluarga? Bukankah mereka berhijab kerna mnyahut seruan Ilahi agar menjaga kehormatan diri dan agr lebih dikenali? Maksud dikenali dlm kalamNya dan beberapa hadis adalah perbezaan antara wanita yg beriman dgn yg fasik or munafik..kerana di saat itu wanita2 arab jahiliah berpakaian dgn pakaian yg sama tidak menutup aurat dgn sempurna..jadi seruan untuk berhijab/bjilbab/bniqab disambut baik hnya oleh golongan2 yg cintakan agama Allah...HNYA OLEH ORANG YG CINTA ALLAH DAN RASULNYA,..dgn itu mereka lebih dikenali kerna jumlah mereka yg bjilbab/bniqab sgt sedikit dan hnya di kalangan keluarga para anbia’ n shbat2 shja..bukannya dikenali dgn ditonjolkan!! nampaknya sekarang..tarikan pada niqabis sgt tinggi..semakin ramai yg tertarik dgn purdah, semakin mudah dunia memanipulasi purdah dgn TABARRUJ..sungguh licik permainan dajal laknatullah..hanya pada Allah tempat aku memohon perlindungan dari tipu daya dajal .

wahai teman niqabis! Aku mahu tanya kalian...Sedaya mana kamu mampu mjaga hati kamu dari ujub diri bila kamu dipuji di mana sja kamu brada? Yakinkah iman xkan goyah dgn pujian tsebut?? Lebih2 lagi bila dipuji oleh opposite gnder?? Itukah yg kamu mahu? Bukankah kita mahu lari dari semua itu?? Sesungguhnya nafsu itu sering menyuruh kepada perkara kejahatan.. jangan pernah tertipu dgn permainan ketaatan yg kamu cipta sendiri di saat kamu lupa sebab sebenar mngapa dan untuk apa kamu berniqab...fikirkan wahai teman...dunia sedang rancak menipu...kita mahu cantik pada pandangan Allah..bukan mahu cantik di mata manusia semata-mata...jgn terpedaya dgn permainan dunia..kerna kita bukan boneka..kita adalah HAMBA,,,HAMBA ALLAH!! Jadi...berlagaklah seperti seorg HAMBA!

Mereka takkan faham...



Mereka tidak akan pernah faham apa yg dialami dan dilalui oleh pemakai2 purdah jika mereka sendiri xpernah pakai purdah..adilkah apa yg di anggap oleh mereka diambil sebagai sesuatu yg benar kalau mereka sendiri xberbuat seperti apa yg diperkatakan? Aku pernah kalah dgn permainan nafsu ni..permainan di mana aku kalah dgn nafsu amarah sendiri kerna membetulkan anggapan mereka yg xmemahami sesuatu perkara ttg purdah..adakah aku perlu menerangkan dgn detail n beritahu segala-galanya tentang apa yg aku alami hnya kerna ingin menutup mulut mereka n mhentikan percakapan mereka? ya..satu pertikaian yg berakhir dgn perkelahian..dimana aku gagal mengawal amarahku..bukan kerna mahu menunjukkan aku benar..tapi untuk membetulkan anggapan mereka dan aku mmg perlu membela diri ketika itu..namun..aku tetap kalah dgn syaitan dlm diri, dimana apa yg sepatutnya aku lakukan ketika itu hnyalah diam dan bersabar dgn kata2 mereka...ampunkan aku Ya Allah...saat tu aku sendiri dan aku kalah.. Y_Y






aku akui sgt perit dan pedih..sedih dan kecewa bila org2 terdekat sendiri tidak dpt memahami dan mengerti mengapa sebenarnya aku berpurdah...usah mempertikaikan ttg sesuatu perkara yg kamu xtahu.. walau pun ia masih baru padaku..perlukah aku mendengar kata2 mereka yg jelas lari jauh dari perinsip aku? memang kamu xkan pernah mngerti dan faham apa yg aku lalui kecuali bila kamu sendiri yg mngalaminya satu masa nanti...wajarkah aku mengharapkan pemahaman dan perhatian daripada mereka yg x faham dan xcuba untuk faham sedang aku sentiasa punya Tuhan yg Maha Mendengar..Melihat..Maha Memahami...dan Dia Maha Tahu segalanya..
aku mahu tahu...

bagaimana agaknya keadaan kalian bilamana kalian melakukan sesuatu yg lain dari org2 di sekeliling kalian dan mereka mempertikaikan apa yg kalian lakukan sedang mereka sendiri xtahu apa yg mereka hujahkan???
Apa perasaan kamu bila kamu berjuang seorang diri tanpa ada penyokong dan peneman malah perjuangan kamu dipertikaikan ???
Apa perasaan kamu bila prinsip kamu dikotori tohmahan dan kritikan org2 di sekeliling kamu sedang hanya kamu tahu itu yang terbaik untuk kamu?
Apa yang kamu akan lakukan bila keadaan sekeliling kamu memaksa kamu menjadi yg lain dari apa yg kamu mahukan??
Aku xsalahkan mereka...kerna aku sendiri yg salah bila aku terpengaruh dgn kata2 mereka dan mengambil kesah serta mendownkan aku sedang aku boleh memilih di saat itu utk diam saja dan tawakal hanya kepada Allah...Allah...ampuni aku...aku sgt lemah saat itu... Y_Y


ALLAH BANTULAH AKU... Y__Y

Sungguh aku perlukan kekuatan di saat ini...Allah...bantu aku tuk harungi semua ini...tiada sesiapa lagi di sampingku kecuali Engkau...=,(
Sungguh aku perlukan bimbingan dan didikan dari Yang Maha Agung...Allah....tegur aku...bantu aku tuk harungi semua ini...aku hanya ada Engkau saja tuk mendengar luahanku...aku tahu semua boleh baca apa yg aku tulis di sini...tapi apa yg mereka boleh buat?? Mereka xtahu apa yg ade dlm hati aku n fikiranku...Hanya Kau saja Ya Allah...hanya Kau sajalah Yang mampu Menghilangkan segala kesedihan dan kekecewaan ini..hanya Allah saja yg memahami diri ini..Hnya Allah saja yg boleh menolongku..cukuplah Hnya Allah sebgai Penolongku... cukuplah hnya pada Allah saja tempat aku bergantung harap..cukuplah hnya Allah sebgai Penilai dan Hakim atas setiap apa yang aku lakukan dlm kehidupanku.. cukuplah hanya Allah saja yg menilai tiap perbuatanku dan pilihanku... aku xperlukan hujah2 dan pertikaian daripada sesiapa pun kerna hnya aku yg tahu apa yg aku lalui...dan kamu..kamu...kamu...xkan pernah tahu apa yg dialami oleh ku walau kata2 dan hujahmu sgt ribut dan kencang membicarakan sesuatu yg kamu sendiri tidak pernah tahu dan tidak pernah rasa or alami...


TERIMA KASIH..

Terima kasih yg xterhingga pada kalian yg memanipulasi dan mempertikaikan...Kerna hujah kamu semua membuatkan aku lebih kuat tuk hadapi masa akan datang..n buatkan aku lebih tegar n kukuh dgn prinsip2 ku..moga Allah merahmati hidup kalian semua dunia dan akhirat... moga suatu masa nanti kamu akan berada di tempatku dan memahami apa yg aku lalui selama ini supaya anggapanmu itu akan dibetulkan oleh dirimu sendiri..maafkan diri ini kerna pernah tersalah cara dlm membela diri sdg diri lupa bhwa cukuplah hnya ALLAh saja sebagai PEMBELA...wallahu’alam.


Bagiku amalanku..bagimu amalanmu..aku mohon...jangan rosakkan hati aku..=,(
aku berniqab kerna itu pilihanku sendiri..bukan kerana mngikut orang!
dan cukuplah hanya Allah sebagai Tempat Bergantung HARAPAN...
dan cukuplah hnya Allah yang Mengenalku...


Wassalam...


2 comments:

Nuzul Al Muari said...

bagus..banyak ilmu yang bermanfaat..betul kata kamu itu,janganlah kita bermain-main dengan hukum Allah ini seperti pemakaian purdah..mereka semua tidak faham konsep pemakaian purdah ini..,arilah kita sama-sama berdoa agar mereka semua faham...insha allah.

cahaya da'ie said...

insyaAllah.. selalunya begitu lah.. Allah.. moga Allah bg mrka fhman...