masturat

masturat

usaha atas iman

Wednesday, December 28, 2011

ya Allah.. izinkan aku...


Bismillahirrahmanirrahim,.


Aku ingin mencari cahaya kebenaran, di sebalik kelamnya kejahilan,
Aku ingin memaut pada dahan kekuatan, di sebalik rapuhnya dedaun kelemahan,
Aku ingin membunuh kebatilan, di sebalik kepalsuan dunia yang penuh penipuan,
Aku ingin mengetuk pintu hati manusia,
yang penuh dengan kekerasan dosa-dosa semalam yang penuh kegelapan,
Aku menagih petunjuk Tuhan sekelian Alam,
Aku ingin mengenggam dunia, agar ISLAM kembali pada era kegemilangan,
mengalir dari arus zaman-zaman ISLAM yang penuh dengan duri perjuangan,
Aku ingin mengatakan pada dunia,
suatu hari nanti ISLAM pasti menang,
keyakinan terpahat kukuh dengan janji-janji Allah dalam Al-Quran,
Aku merenung maqam-maqam sahabat,
yang syahid tersenyum dalam kesakitan,
mereka bahagia di sisi Tuhan,
Jiwa aku membuak dengan harapan,
Aku tidak akan membiarkan darah mereka kering disia-siakan,
rasa sakit dengan manusia yang lalai dengan nikmat yang berpanjangan,
lupa pada azab Tuhan yang sering memberi peringatan,
Aku tahu,
Aku menunggu,
Menunggu sesuatu terjadi padaku,
Tetapi penungguan ini datang dengan dugaan dan cabaran,
Tiada sesuatu pun di dunia ini adalah percuma,
Aku berharap nanti,
KAU akan beritahu aku sekuatnya,
bahawa pada "HARI ITU", aku akan baik-baik sahaja,
Berikanlah aku kekuatan, untuk menempuh jalan kehidupan yang masih panjang,
Izinkan aku oh Tuhan, menempuh jalan yang telah kupilih dengan kepastian,
Izinkan aku berubah untuk masa depan ISLAM yang menjulang di awangan.

No comments: