masturat

masturat

usaha atas iman

Friday, December 30, 2011

ya Allah .............. T_T


Assalamualaikum...
ya Allah... kuatkan hambaMu ini....
kuatkan aku.. walau pun aku tahu Kau takkn membebani hambaMu melampaui kemampuan hamba..
kuatkan hamba ya Allah...
tika ini.. kesedihan melanda jiwa...
sungguh.. kata-kata mama lebih menyakitkan...
ya Allah aku tak mampu buat apa-apa...
berilah mereka hidayahMu.. kerana itu ya Allah bisa mengubah pandangan orang tuaku...
BANTULAH AKU YA ALLAH..

Mengingati siri perjuangan Rasulullah S.A.W., dalam perjuangan menegakkan dan menyampaikan agama islam berbagai ujian dan duri telah menimpanya. Walau dalam keadaan sabar, keperitan dan kesunyian itu tak lepas dalam membelunggi perjuangan baginda. Hampir selalu baginda s.a.w. mengadu kepada Allah SWT dan isteri baginda Khadijah Binti Khuwailid. Oleh kerana itu, Allah menurunkan pada al-Quran itu kisah-kisah nabi sebelumnya untuk baginda kuat bahawa ujian Nabi-Nabi sebelumnya lebih berat ujiannya. Tatkala Nabi terasa sunyi Allah menurunkan ayat bahawa ummat islam ini akan bersatu dan bersama baginda untuk membantu semangat Nabi S.A.W. yang merasakan sunyi...

aku tak sekuat itu ya Allah.. Aku tahu berbakti pada orang tua adalah wajib... aku tahu ya Allah... memakai purdah adalah sunat..
tapi ya Allah, aku sedih kerana mereka menolak keinginanku begitu tanpa hujah yang kukuh..
tanpa sebab.. mereka seolah-olah membenci para niqabi...

air mata.. cukupla..... 

3 comments:

inni akhafullah said...

cantik nye blog awk..cmne nk bt nie,,siap ad peringtan lg nk msk blog nehhh..terbaek laa..suka2^__^

inni akhafullah said...

cahaya die..jgnlah bersedih.. Allah sentiasa ad untuk membantu hmba2nya yg dekatpdNya...jika kita jga hbngan dgn Allah insyAllah Allah akan jaga kita..^^

cahaya da'ie said...

masyaAllah.. inni Akhafullah.. siyes ana tk pnh cek komen2 nya.. mmm insyaAllah.. syukran jazilan ats dzihinnya.. ^_^