masturat

masturat

usaha atas iman

Wednesday, April 11, 2012

pUtEri Twinku Sayang..



Assalamualaikum wbt sahabatku...

segala puji bagi Allah kerana memberi keizinan padaku tika ini.. selawat dan salam keatas junjungan besar Rasulullah S.A.W tercinta serta salam pada keluarga dan para sahabat baginda yang banyak berjuang hingga kini islam itu kita kecap... sungguh indah perancangan Allah.. ^_^




Twinku sayang...
apa khabarmu tika ini???
adakah masih setia menangih kasih sayangNya??
apakah terus istiqamah dalam memperjuangkan syariatNya...
jika masih.. Alhamdulillah.. ^_^



Mengenalimu.. subhanAllah... anugerah Allah tidak ternilai buatku... dapat mengenalimu didunia yang sementara ini.. aku bersyukur.. kerana mengizinkan aku hadir dalam hidupmu.. walau pun bukanlah aku yang engkau harapkan.. tapi aku lah yang Allah takdirkan... ^_^ perasaanku??? subhanAllah sesungguhnya hanya Dia yang tahu.. mana tidaknya.. dapat mengenali seorang hafizah, alimah... sedangkan bukanlah aku yang lahir dari kalangan itu.. itulah twinku.. walau pun bukan lahir dari benih bapa yang same.. bukan jua di kandung dari rahim yang same.. ku kira dan anggapmu twinku.. walaupun aku sedar siapalah aku untuk menganggapnya begitu.. tak layak rasanya.. ^_^

Twin.. dukamu tika ini adlah duka jua.. kerana ukhwah ini kerana Allah.. maka ku didik hati ini untk turut merasa pahit perit dan jerihmu untuk teruskan hidup dikala ujian Allah datang bertandang tidak putus2.. twinku... aku bukanlah penasihat yang baik.. bahkan tak layak utk menasihati seorang alimah sepertimu.. aku cuma hamba Allah yang saban hari merasakan Allah takdirkan aku untuk berada disampingmu.. walaupun ku tk pasti apakah ini jua kehendakmu..



Twin.. sekelian lama aku memerhatimu... di gp Sahabat Istimewalah detik perkenalan kita.. yeaaaa.. benar cma di fb.. tapi sapelah aku untuk pertikaikan dengan kecanggihan teknologi Allah takdirkan aku mengenali hanya cukup sekadar dgn nma PUTERI ALYATUL ULYAH...

hiihihi.. imbas balik.. nk tegur pun.. adehhhhh susahnya.. sbb kerdilnya aku berbanding denganmu... walaupun aku tahu engkau pun manusia ciptaan Allah same sapertiku.. tapi .. itulah yang aku rasa...
aku cuma memerhati.. dan terus memerhati.. sampai detik itu.. kau yang mulakan..
wallahi.. aku gembira...
mungkin kau kira itu detik perkenalan kita.. bagiku tidak... sejak aku mengenali SI lagi.. sampai satu tika itu kau deactive fb.. entah.. sedih teramat.. melalui adk kesyangnmu ku cma bertanya.. namun dia pun banyak berdalil.. yeaaa aku tahu dia sangat amanah orangnya.. itulah adikku jua.. ^_^

Twin.. Allah mengujimu atas pertunangan ini... menjadikan asbab terjatuh tersunggurnya dirimu.. sukar untuk bangkit.. Allah... sedih aku... T____T sebab selama memerhatimu... kau seorang srikandi yang tegar.. tidak gentar dek ujian yang menghempap...

aku bertafakur sejenak.. muhasabah diri atas kejadian ini.. rupanya... aku tersenyum indah sungguh perjalanan yang Allah aturkan.. Dia buka mata hati ini.. bahawa Dia ad berfirman... kita kira akan masuk syurga walhal kita belum diuji.. Allah.. dia uji kamu, ana, kita sebb nak naikkan darjat kita.. sebab nak kita dekat denganNya.. sebb tanpa ujian .. kita merasa senang dan selesa..

ana tahun nie macam2 jadi... tapi untuk ap persoalkan.. mempertikaikan keja Allah.. same jew tak redha...
Allah... jika ini yang kamu rasa.. kembali istiqhfar sayang.. sbb syaitan berjaya mempermainkan kamu...
kamu kata kamu ley hndle masalah lain.. tapi mengenai fahri.. kamu.... T__T mana dirimu twin??
Allah uji mu dengan nie sbb nak tahu iman kamu yang selama ini kamu kata kamu kuat.. kamu lemah dengan perasaan sendiri.. sebab itu Allah uji kamu dengan perasaan ini.. kamu dan fahri..
menjadi setegar srikandi .. 

Twin... tiada ap yang ana nak gtaw.. fahri wat sume nie mesti bersebab.. dia nk jaga hatimu.. jua hatinya... bagaimana ingin berjuang sedang dalam hati ad selainNya.. istiqhfar selalu.. dia terlalu menjaga hatimu... padaNya.. jadi twin... ana mohon.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kamu jagalah hatimu itu... dia sanggp lpaskan sume nie kerana menjaga hati mu dan maruah sebagai muslimah... janganlah pula kau cemari ia walaupun hanya lakonan seperti kejadianmu tempoh hari...

Twin.. memang benar.. ana tak kenal siapa fahri... bahkan tak tahu apakah wujud pemburu hidayat itu?? hanya tahu melaluimu dan sahabatmu...
tapi ana tahu.. dia lelaki yang baik.. Allah didiknya.. Allahu Rabbi...

Twin.. ingat... Allah itu takkan membebani hambaNya melampaui kemampuan hambaNya.. kamu kena yakin itu.. jadi jangan lemahkan dirimu.. kerana Allah da jamin yang Dia tkkn membebanimu melampaui kemampuanmu...

tika Dia datangkan ujian padamu.. ingat.. pandanglah hatimu sayang.. Allah sedang berbicara denganmu.. supaya sabar dan ikhlas.. maka solatlah sayang.. solatlah dengan sabar dan ikhlas.. dengan itu kau kan temui ketenangan..

kau pasti tahu kan.. waktu hamba itu paling dekat dengan Allah tika mana???
^_^ tika kita sedang bersujud.. kita dekat sangat denganNya.. jadi.. jadikan ujian ini sebagai kekuatan..
dimana Allah makin hampir denganmu..
jadikan ia semangat.. bukan kejatuhan dan kemunduran..
sebab itu solatlah .. dengan sbar..
Allah ujimu untuk mendekatkanmu padaNya..
tentang kamu dan fahri.. doalah.. moga Allah tamatkan ia dengan pengakhiran yang baik untuk kalian.. ana mendoakan...
doalah.. sebb hanya itu je kita mmpu..
fahri itu milik Allah.. jadi hanya pada Allah lah tmpat meminta.. kerana Dia Pemilik yang abadi...
apa pun keputusan Allah.. kamu harus ikhlas... mmg susah.. tapi itu jalan menempuh kesyurga.. ikhlas...
sentiasa bersangka baik nga Allah.. jangan biarkan syaitan menghasutmu untuk mempertikaikan keja Allah.. ingat yer sayang.. sentiasa bersangka baik... sebab apa yang Allah jadikan pasti itu terbaik... biarlah apa orang nak kata.. yang kita nak redha Allah.. kuatkan hatimu.. cayerlah Allah jadikan sesuatu tak de yang sia2.. msti bersebab dan pasti ad hikmah... ingat yer.. sabar dan ikhlas.. itulah islam... akhr kata.. love u coz LILLAH..

wassalam... twinmu.......... fatihah



aku cuma ana muslimah


3 comments:

alfa said...

Ya Allah ..... KAU jaga dia mcm mna dia menjaga ku ..... Dia sahabat yg baik seharusnya mendapat sahabat yg baik bukan sepertiku ..... Pelihara maruahnya Ya ALLAH ....Temukan dy dgn org yg membahagiakan dy dan tidak akan membuatnya menangis ..... Allah,,ampunkan salah silap kami ...KeranaMu aku menyayanginya .... Aku mencintai sahabat ini ....

cahaya da'ie said...

ana pun mencintaimu sahabat... coz LILLAH..

alfa said...

Syukran kerana mnyayangiku dn m.jgaku .... smoga Allah mngekalkan ukhuwan ini kranaNya ... =)